Okulumuzun anasınıfı öğrencileri, Derya ve Serap öğretmenlerinin rehberliğinde anlamlı bir etkinliğe imza attı. Küçük yaşlarına rağmen geleneksel sanatlara ilgi gösteren minikler, kilim dokuma etkinliğiyle kültürel mirasa sahip çıkmanın ilk adımını attı.
Etkinlik kapsamında öğrenciler, öğretmenlerinden kilim dokumanın temel aşamaları hakkında bilgi aldıktan sonra kendi el emekleriyle küçük kilimler dokudular. Renkli iplerle örülen desenli parçalar, sınıf içinde sergilenerek velilerin beğenisine sunuldu. Etkinliğin amacı, öğrencilere hem el becerisi kazandırmak hem de Türk kültürünün önemli bir parçası olan kilim dokumacılığını tanıtmak olarak açıklandı. İlçemizin Akine köyümüzde de geçmişten gelen kilim dokuma sanatının önemi üzerinde duruldu.
Anasınıfı öğretmenleri, “Öğrencilerimizin hem ince motor becerilerini geliştirmek hem de kültürel değerlerimizi tanımalarını sağlamak için bu etkinliği düzenledik. Miniklerimizin heyecanı ve ilgisi bizleri çok mutlu etti,” diyerek sürece dair memnuniyetini dile getirdi.
Maarif Modeli'nin "Hayatla Bütünleşik Öğrenme" yaklaşımına uygun şekilde planlanan etkinlikte çocuklar, üretmenin ve sabrın değerini uygulamalı olarak öğrendi. Aynı zamanda Türk kültüründe önemli bir yere sahip olan kilim dokuma sanatı sayesinde, millî kimlik ve değer bilinci pekiştirildi.Kilim dokuma, özellikle şu zeka alanlarını destekler:
• Görsel-uzamsal zeka: Renkleri ve desenleri seçme, yerleştirme becerisi.
• Bedensel-kinestetik zeka: Parmak becerileriyle ipleri dokuma.
• İçsel zeka: Sabır, odaklanma ve bireysel üretim yoluyla kendini tanıma.
• Doğacı zeka (doğal malzemeler kullanıldığında): Yün, ip gibi doğal materyallerle ilişki.
Velilerin de ilgiyle takip ettiği etkinlik sonunda, çocukların yaptığı kilimler okulumuzda sergilenerek miniklerin başarısı onurlandırıldı. Okul yönetimi, bu tür kültürel etkinliklerin devam edeceğini ve çocukların geleneksel sanatlarla daha fazla iç içe olmalarının sağlanacağını belirtti.